Celulit pod lupą

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
Pocket
WhatsApp

Borykasz się ze „skórką pomarańczową”? Twoją najlepszą bronią będzie wiedza! Oto garść liczb, które pozwolą ci lepiej poznać cellulit. Przeczytaj, zapamiętaj i wyroluj go!

1920 – Termin „cellulit” ma już blisko sto lat.

Po raz pierwszy użyto go w 1920 roku, choć intensywne prace nad poznaniem przyczyn „skórki pomarańczowej” ruszyły znacznie później. Stał się powszechnym problemem estetycznym w latach 70. XX wieku. Lionel Bissoon zauważył w swojej książce „The Cellulite Cure”, że właśnie wtedy nasza dieta stała się bardziej kaloryczna, częściej rezygnowaliśmy ze sportu kosztem siedzącego trybu życia i chętniej wybieraliśmy obcisłe ubrania. A to wszystko, jego zdaniem, sprzyja powstaniu cellulitu.

85 – Zdecydowana większość kobiet ma cellulit.

Szacuje się, że w krajach rozwiniętych jest to około 85% kobiet. Najczęściej problem pojawia się na biodrach, brzuchu, pośladkach. – Powodami są zwykle czynniki genetyczne i niezdrowy tryb życia, między innymi nieodpowiednia dieta, brak aktywności fizycznej, wreszcie zmiany hormonalne związane z progesteronem i estradiolem – mówi Magdalena Nawrocka, fizjoterapeutka w Centrum Medycyny Estetycznej i Laseroterapii Dermamed we Wrocławiu.

35 – Średnio tyle minut trwa zabieg Venus Legacy, któremu zaufała aktorka Salma Hayek.

Metoda zmniejsza objętość tkanki tłuszczowej, poprawia krążenie, a dzięki skróceniu włókien kolagenu oraz za sprawą wzrostu jego syntezy, zwiększa napięcie skóry.
– Zabieg jest bezpieczny i bezbolesny. Wielu pacjentów porównuje go do masażu rozgrzanymi kamieniami. Efekty są widoczne natychmiast po zabiegu. Dla lepszych rezultatów wykonuje się serię powtórzeń – mówi Justyna Gwóźdź, fizjoterapeutka w Dermamed.

30 – Cellulit nie lubi sportu.

Już 30 minut aktywności fizycznej 3-4 razy w tygodniu wystarczy, żeby mu zagrozić. Warto zastanowić się, co tak naprawdę lubimy robić
– biegać, pływać, jeździć na rowerze, uprawiać Nordic Walking, a może skakać na trampolinie – ten ostatni rodzaj treningu zyskuje na popularności. – Korzystne są zwłaszcza wszystkie te aktywności, które uruchamiają dolne partie ciała – brzuch, uda i pośladki – mówi Magdalena Nawrocka. Warto pamiętać, że sport powinien być przyjemnością. Robiąc to co lubimy, zwiększamy szanse na wyrobienie w sobie nawyku systematyczności.

15 – Masaż jest dobrą metodą na zachowanie ciała w dobrej kondycji.

Warto go wykonywać, na przykład podczas nakładania kosmetyku. – Już 15 minut masażu dziennie redukuje napięcie mięśni, usprawnia cyrkulację krwi i chłonki, ujędrnia
i uelastycznia skórę, nadając jej zdrowy wygląd. Trudno nie wspomnieć o jego mentalnym wpływie na pacjenta – sprawia, że czuje się zrelaksowany – mówi Kamila Adryjanek, fizjoterapeutka w Dermamed we Wrocławiu.

10 – Kilka centymetrów mniej za sprawą 10 mililitrów wysokospecjalistycznego eliksiru?

Okazuje się, że to możliwe! Dostępny w renomowanych gabinetach medycyny estetycznej preparat Alidya jest wynikiem wieloletnich badań nad cellulitem i lokalnie nagromadzoną tkanką tłuszczową. Mimo że Alidya nie jest preparatem wyszczuplającym, to działa przeciwobrzękowo. Jego główne zadanie to poprawa mikrokrążenia oraz zwiększenie metabolizmu komórek tłuszczowych. – Podczas zabiegu wykonuje się serię iniekcji preparatu w leczonym obszarze. Dzięki zabezpieczeniu skóry kremem znieczulającym, zabieg pozostaje praktycznie bezbolesny. Całość trwa ok. 30 minut, a od razu po jego zakończeniu pacjent wraca do codziennej aktywności – mówi Justyna Gwóźdź, fizjoterapeutka w Dermamed. Najlepsze efekty uzyskuje się we wczesnych stadiach cellulitu.

6 – Mężczyźni również mają cellulit,

jednak zdecydowanie rzadziej – problem dotyczy około 6% panów (według różnych badań od 2% do 10%). Jednym z powodów są różnice anatomiczne w budowie włókien kolagenu i elastyny, które „trzymają w ryzach” komórki tłuszczowe. – U mężczyzn mają budowę siatkową, dzięki temu są mocno podtrzymywane. U kobiet większość tych włókien przebiega równolegle. To sprawia, że są bardziej rozciągliwe, a przez to przemieszczają się, deformują i sprzyjają powstawaniu zgrubień pod skórą – mówi Magdalena Nawrocka.

2 – Przyjmowanie ok. 2 litrów płynów dziennie zmniejsza ryzyko powstania cellulitu.

– Woda nawilża skórę od środka, dostarcza jej mikroelementów, doskonale oczyszcza organizm z toksyn, przyspiesza metabolizm. Gdy zaniedbujemy nawadnianie, dochodzi do zaburzenia wymiany płynów, w tym magazynowania wody, które sprzyjają powstawaniu cellulitu – mówi Justyna Turek, fizjoterapeutka w Centrum Medycyny Estetycznej i Laseroterapii Dermamed we Wrocławiu.

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
Pocket
WhatsApp

Never miss any important news. Subscribe to our newsletter.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

wyciskanie francuskie stojąc

Znaleziony temat: wyciskanie francuskie stojąc Wyciskanie francuskie stojąc – jak efektywnie ćwiczyć pośladki? Jeśli chcesz poprawić wygląd swoich pośladków i wzmocnić mięśnie dolnej partii ciała,

Czytaj więcej »

keto dieta szkodliwa

Znaleziony temat: keto dieta szkodliwa Keto dieta – jak schudnąć bez szkody dla organizmu? W dzisiejszych czasach wiele osób poszukuje skutecznych sposobów na zrzucenie zbędnych

Czytaj więcej »

ćwiczenia na szczękościsk

Znaleziony temat: ćwiczenia na szczękościsk Poradnik: Ćwiczenia na szczękościsk – jak być aktywnym i schudnąć Cześć! Jeśli szukasz sposobu na aktywność fizyczną i chcesz schudnąć,

Czytaj więcej »

przygotowanie do nart trening

Znaleziony temat: przygotowanie do nart trening Przygotowanie do nart – trening dla aktywnych Zima to doskonały czas na uprawianie sportów zimowych, takich jak narciarstwo. Aby

Czytaj więcej »

plandeka uaz

Znaleziony temat: plandeka uaz Jak schudnąć i poprawić kondycję fizyczną? Oto poradnik dla wszystkich, którzy chcą wprowadzić zmiany w swoim życiu i zacząć dbać o

Czytaj więcej »

brushing

Znaleziony temat: brushing Poradnik: Jak schudnąć i poprawić kondycję fizyczną? Czy marzysz o utracie zbędnych kilogramów i poprawieniu swojej kondycji fizycznej? Jeśli tak, ten poradnik

Czytaj więcej »

youtube trening

Znaleziony temat: youtube trening Poradnik treningowy: Jak być aktywnym z Ewą Chodakowską Jeśli chcesz schudnąć, poprawić swoją kondycję i wzmocnić mięśnie, to trening z Ewą

Czytaj więcej »

volume chodakowska efekty

Znaleziony temat: volume chodakowska efekty Jak schudnąć i poprawić kondycję z Ewą Chodakowską – poradnik dla początkujących Ewa Chodakowska to znana trenerka fitness, która zdobyła

Czytaj więcej »

chodakowska dla dzieci

Znaleziony temat: chodakowska dla dzieci Jak wprowadzić aktywność fizyczną do życia dzieci – poradnik Ewy Chodakowskiej Aktywność fizyczna jest niezwykle ważna dla zdrowia i prawidłowego

Czytaj więcej »

ćwiczenia na brzuch

Znaleziony temat: ćwiczenia na brzuch „Poradnikowy artykuł: ćwiczenia na brzuch i pośladki – jak skutecznie schudnąć” Marzysz o płaskim brzuchu i jędrnych pośladkach? Nie jesteś

Czytaj więcej »

dentysta-gadomska.pl

Strona: dentysta-gadomska.pl kategoria tematyczna: Zdrowie i uroda Dentysta-Gadomska.pl to profesjonalna strona internetowa oferująca usługi stomatologiczne na terenie Warszawy. Nasza klinika dentystyczna specjalizuje się w leczeniu

Czytaj więcej »

trening z muzyką

Znaleziony temat: trening z muzyką Jak schudnąć i poprawić kondycję dzięki treningowi z muzyką? W dzisiejszych czasach wiele osób stara się utrzymać zdrową wagę i

Czytaj więcej »

ćwiczenia 1 klasa

Znaleziony temat: ćwiczenia 1 klasa Poradnik: Jak być aktywnym i zdrowym w pierwszej klasie W dzisiejszych czasach coraz więcej osób zwraca uwagę na swoje zdrowie

Czytaj więcej »

plan international poland

Znaleziony temat: plan international poland Jak schudnąć i zadbać o swoją kondycję? Oto poradnik dla aktywnych! Coraz więcej osób decyduje się na zmianę swojego stylu

Czytaj więcej »

jaki plan netflix wybrac

Znaleziony temat: jaki plan netflix wybrac Jaki plan Netflix wybrać, aby być aktywnym? Netflix to popularna platforma streamingowa, która oferuje szeroki wybór filmów, seriali i

Czytaj więcej »