Ceramika reklamowa – Myśląc o gadżetach promocyjnych, które można spotkać na każdych targach, niezależnie od tego jakiej branży, produktom lub usługom zostały one poświęcone, możemy być niemal pewni, że będą to długopisy, smycze, breloki oraz różnego rodzaju ceramika reklamowa. Kubki z nadrukiem logo firmy, hasłem reklamowym, czy też w ciekawym kształcie są chyba najpopularniejsze w tej kategorii. Dlaczego tak jednak jest?
Dlaczego ceramika reklamowa jest jedną z popularniejszych kategorii
Z czego wynika ich przewaga na rynku tego typu asortymentu, że decyduje się na nie tak wielu klientów? Jakie właściwości oferują one strategii marketingowej, której są częścią, że tak chętnie się je dziś zamawia? Zagadnienie jest tu bardziej złożone niż mogłoby się wydawać. Więcej na ten temat w kolejnych akapitach.
Uniwersalne rozwiązanie
Jednym z ważniejszych elementów, jaki prawdopodobnie składa się na popularność ceramiki reklamowej wśród przedsiębiorców oraz innych klientów, chcących w ten sposób promować swoją inicjatywę lub biznes, jest zapewne fakt, iż są one rozwiązaniem uniwersalnym. Pod jakim względem? Niezależnie czy oparte na tych produktach działania marketingowe prowadzone są zimą, latem, jesienią, czy wiosną, kubek z nadrukiem lub filiżanka zawsze znajdą swoje praktyczne zastosowanie, gdyż można z nich pić zarówno zimne, jak i ciepłe i rozgrzewające napoje. Uniwersalność ceramiki promocyjnej polega również na tym, że niewiele jest branż, do których nie dałoby się dopasować jednego z licznych modeli wyrobów stanowiących bardzo mocno o sile tego asortymentu.
Różnorodność – coś dobrego dla każdego
Po pierwsze ogromna paleta kolorów, w których można dowolnie przebierać podczas wyboru właściwego kubka, filiżanki, kufla i innych produktów z tej kategorii. Dlaczego to takie ważne? Ponieważ logo firmy musi się dobrze prezentować, gdy zostanie nadrukowane, a więc jego grafika i odcienie powinny kontrastować z tłem, na jakie zostały nałożone. Po drugie mamy tu kilka rodzajów ceramiki – coś dla tych, którzy lubią o poranku gorącą kawę, herbatę, kakao, ale i propozycje dla entuzjastów złotego trunku, czy chłodnych, orzeźwiających napojów bezalkoholowych. Po trzecie zaś różnorodność tego asortymentu kryje się w projektach i wzornictwie. Różna wielkość, kształt ucha od kubka, wykorzystanie szronionego szkła lub specjalnej technologii umożliwiającej magiczne pojawienie się nadruku pod wpływem ciepła lub zimna, to standard.
Mała presja psychologiczna
Kubki, filiżanki i inne produkty należące do kategorii ceramiki reklamowej zyskały już taką popularność, że czy się nam to podoba, czy nie, odczuwamy presje, by mieć je w swoim zamówieniu na produkty promocyjne (podobnie jak długopisy). Ich hurtowy zakup nie generuje zbyt dużego kosztu, a już sami potencjalni klienci oczekują, że na targowych stoiskach będą mogli zaopatrzyć się właśnie w tego typu asortyment wspierający strategię marketingową. Warto jednak przy takiej okazji pamiętać, że kubki i inne gadżety tego typu to nie wszystko, dlatego należy potraktować poważnie zarówno sprawę ich wyboru, jak i decyzję o zakupie produktów wspierających je podczas promowania marki. Na tego typu reklamę decyduje się każdy, więc by zyskać przewagę, trzeba się też wyróżnić, dlatego presja, jaką odczuwamy, może się przyczynić zarówno do sukcesu marketingowego, jak i do porażki.
W temacie popularności ceramiki reklamowej zasięgnęliśmy porady zespołu Bewu.pl