Herbata – Ilość sklepów internetowych jest ogromna i rośnie z każdym kolejnym rokiem. Niestety wiele z tego typu działalności reprezentuje podobny poziom i jeśli chodzi o ofertę, jest wręcz do bólu odtwórcze. Nie można tego uniknąć, gdyż kiedy tylko przychodzi na coś trend, to jak najwięcej osób chce uszczknąć dla siebie kawałek tego pysznego i łatwego w zdobyciu tortu.
Herbata
Co jednak, jeśli by wygrać walkę o klienta, trzeba się wyróżnić? Wielu przedsiębiorców ma duży problem z opracowaniem skutecznej strategii marketingowej, jednak winą za swoją porażkę obarcza duże sklepy, które mają jakoby monopol na konkretną część rynku. Alternatywa w postaci zmian i przyznania się do błędu (z równoczesnym działaniem kreatywnym na rzecz promocji) jest chyba dla takich osób zbyt bolesna. Wystarczy jednak chwile poszukać, by znaleźć inspirację i nową nadzieję na poprawę sprzedaży. W tym artykule przedstawiamy koncepcję dla osób prowadzących sklep internetowy z herbatą.
Pomoc w wydobyciu głębi smaku herbaty
Klienci lubią być dopieszczani oraz lubią wiedzieć, że mogą liczyć na wsparcie sprzedawcy nie tylko w związku z realizacją zamówienia. Parzenie herbaty to wręcz rytuał ze ściśle ustalonymi zasadami postępowania jak temperatura wody, jej ilość i czas ekstrakcji esencji. Mądry przedsiębiorąca, który zajmuje się dystrybucją tego typu towarów, powinien zatem podzielić się ze swoimi klientami:
– wiedzą na temat różnych herbat oraz sposobu ich parzenia (można to robić np. na sklepowym blogu),
– akcesoriami ułatwiającymi parzenie herbaty lub czyniącymi ten etap ciekawszym (np. przez zastosowanie silikonowych zaparzaczy na susz w różnych kształtach),
– ofertą dodatków, które mogą urozmaicić smak i aromat wybranej herbaty.
Do herbaty musi być coś słodkiego
W Japonii herbata nie może się obyć bez czarki i żeliwnego dzbanka. Europejczycy wolą raczej myśleć o jej kosztowaniu w perspektywie deseru, a więc pijąc ją, chętnie zjedliby coś słodkiego. Taka szansa może zostać wykorzystana przez uważnego właściciela sklepu z tego typu asortymentem, który w ramach swojej oferty może zaproponować również zakup:
– powideł, konfitur i dżemów (naturalnych),
– batonów proteinowych lub zbożowych (ręcznie robionych),
– zdrowszej odmiany cukru lub jego alternatyw w postaci naturalnych substancji słodzących.
Herbata idealnie skomponowana
Próba zadowolenia swoją ofertą każdego klienta jest z góry skazana na niepowodzenie, gdyż niezależnie od tego, jak bardzo byśmy się starali, nie jesteśmy w stanie przewidzieć preferencji podniebienia każdego konsumenta. Warto jednak podjąć próbę stworzenia herbaty idealnie skomponowanej (o ile oczywiście dany sklep zajmuje się sprzedażą herbaty na wagę – a jeśli nie to może warto o tym pomyśleć). Jak to zrobić? W zaledwie 4 do 5 kroków, gdyż chodzi tu o oddanie do dyspozycji klientów narzędzia, w którym mogą zaplanować skład herbaty, którą zamówią (na bieżąco śledząc jednocześnie cenę swojego zamówienia):
– rodzaj herbaty (biała, czarna, zielona, czerwona i biała) wraz z kilkoma gatunkami jednego typu suszu,
– smak (czyli główny element, na którym zależy konsumentowi),
– dodatki (wzbogacenie mieszanki o orientalne składniki wzbudzi sympatię, zwłaszcza jeśli będzie można dodać ich kilka),
– rodzaj opakowania (papierowe, drewniane, metalowe itd.),
– miejsce na wpisanie przez klienta nazwy herbaty, by jeszcze bardziej spersonalizować jego zamówienie.
Wirtualna sprzedaż herbaty ma szansę stać się odrobinę łatwiejsza dzięki poradom udzielonym nam przez zespół RedCart.pl, za co serdecznie dziękujemy!