Jak rzeźbić konkretne partie ciała?

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
Pocket
WhatsApp
Jak rzeźbić konkretne partie ciała?

Celem treningu na tzw. rzeźbę jest uwypuklenie mięśni przy jednoczesnej redukcji tkanki tłuszczowej. Ćwiczenia te realizuje się po okresie nabierania masy – stanowią one kolejny etap kształtowania idealnej sylwetki ciała. Treningom siłowym, interwałowym i aerobowym towarzyszy dieta redukcyjna. Jak prawidłowo rzeźbić poszczególne partie ciała?

Barki, korpus i ramiona

Obszar między szyją a ramionami to ważny element zarówno męskiej, jak i kobiecej sylwetki. Ćwiczenia rzeźbiące korpus oraz barki wymagają dźwigania na rękach dużego ciężaru. Taki trening buduje też stabilność, która chroni przed nieoczekiwanymi kontuzjami podczas sesji treningowej. Można to osiągnąć np. poprzez stanie na rękach przy ścianie. W tym celu należy ustawić się w pozycji jak do pompek, a następnie płasko oprzeć stopy na ścianie. Stopniowo sięgać można wyżej, zbliżając do ścian także dłonie. W końcowej fazie ciało powinno ustawić się pionowo.

Klatka piersiowa

Praktycznym ćwiczeniem na wyrzeźbienie klatki piersiowej są pompki. Aby zapewnić pracę wszystkim mięśniom, wskazane jest dołożenie minimalnych zmian układu rąk. W tym celu warto kierować środkowe palce dłoni zgodnie ze wskazówkami zegara na konkretne godziny, rozpoczynając od 3 i 9. Po zrobieniu jednej pompki palce przestawić należy do środka i kontynuować ćwiczenie na kolejnych godzinach – 2 i 10, 1 i 11 itd.

Jak rzeźbić konkretne partie ciała?

 

Łydki

Rzeźbienie łydek wymaga ćwiczeń, które pozwolą mięśniom na kurczenie się i rozciąganie w rozległym zakresie ruchu. Pozwoli to na wzmocnienie łydek zarówno od przodu, jak i od tyłu. Regularny trening tego obszaru sprzyja osiąganiu lepszych efektów podczas wielu ćwiczeń, np. wykroków i wypadów. Najlepszym sposobem na rzeźbę łydek są przysiady z wspięciem. Stopy należy rozstawić na szerokość bioder, a następnie stopniowo wycofać biodra i zejść do przysiadu pełnego. Ciężar nad głowę powinno się wypchać dynamicznie, jednocześnie stając i wysoko wchodząc na palce.

Pośladki

Do rzeźbienia mięśni pośladków najlepiej wykorzystać uchwyty TRX. Ćwiczenie to pozwala na nieustanne utrzymanie pośladków w napięciu, dzięki czemu szybciej ulegają zaokrągleniu. Należy umieścić stopy w uchwytach TRX, a następnie przyjąć pozycję do pompki. Nogi powinny pulsacyjnie rozszerzać się i zbliżać do siebie. Efekty tego ćwiczenia odnotować można bardzo szybko.

Biceps

Sposobem na wyrzeźbienie bicepsów może być uginanie przedramion w klęku. Uniknięcie wsparcia ze strony nóg pozwala na czerpanie niemal całej mocy z rąk. Mięśnie ramion mogą dzięki temu efektownie przebić się na wierzch. Ćwiczenie należy wykonać w klęku ze złączonymi nogami oraz ok. 10 kg ciężarkami w dłoniach. Łokcie powinny być zgięte. Hantle należy przyciągać do klatki, trzymając wnętrza dłoni do siebie. Ciężar najlepiej od razy wypchnąć za głowę, po czym ponownie zgiąć łokcie i powrócić do wyjściowej pozycji.

Jak rzeźbić konkretne partie ciała?

 

Tyły nóg

Tylne części nóg zawierają jedne z największych grup mięśniowych, co przekłada się na wysoki potencjał w kwestii spalania tłuszczu. Partie te trudno jednak rzeźbić przy użyciu zwykłych ciężarów. Lepiej w tym celu sprawdzi się piłka, a także masa własnego ciała. Mostek wykonany na piłce pozwala na zmobilizowanie do pracy praktycznie wszystkich mięśni. Należy położyć się na plecach, opierając stopy na piłce i unosząc biodra. Całe ciało powinno być ustawione w linii prostej przez ok. minutę. Następnie należy przetoczyć stopami piłkę pod pośladki, po czym płynnym i powolnym ruchem wyprostować jedną nogę.

Uda

Wiele sposobów na spalenie tłuszczu z ud poznać można na stronie https://wsibie.edu.pl/. Znajdują się tam również inne artykuły na temat zdrowego stylu życia. Rzeźbieniu ud sprzyjają chociażby przysiady z podpórką. Ćwiczenie to doskonale rozwija mięśnie od kolan do góry. Pięty powinny być ustawione na podwyższeniu, co pozwoli na uzyskanie większej liczby pożądanych mikrouszkodzeń oraz efektywne budowanie mięśni. Pięty oprzeć można np. na talerzach od sztangi, a następnie zejść do przysiadu z wycofaniem bioder. Należy pamiętać, że kolana nie mogą wyprzedzać palców. Na koniec wystarczy wrócić do pozycji stojącej.

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
Pocket
WhatsApp

Never miss any important news. Subscribe to our newsletter.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

keto dieta jaki chleb

Znaleziony temat: keto dieta jaki chleb Poradnik: Jak schudnąć na diecie keto i utrzymać aktywność fizyczną? Jeśli jesteś zainteresowany/a dietą keto i jednocześnie chcesz być

Czytaj więcej »

pośladki jak ćwiczyć

Znaleziony temat: pośladki jak ćwiczyć Jak ćwiczyć pośladki, aby być aktywnym? W dzisiejszych czasach coraz więcej osób zwraca uwagę na swoją kondycję fizyczną i dbałość

Czytaj więcej »

kto je nezaopatrene dieta

Znaleziony temat: kto je nezaopatrene dieta Jak schudnąć i być aktywnym – poradnik dla osób na niezaopatrzonej diecie W dzisiejszych czasach wiele osób boryka się

Czytaj więcej »

trening push pull legs

Znaleziony temat: trening push pull legs Jak skutecznie schudnąć i ukształtować swoje ciało? Oto poradnik dla wszystkich, którzy chcą wprowadzić zdrowe nawyki żywieniowe i regularny

Czytaj więcej »

ćwiczenia na wzmocnienie kolan

Znaleziony temat: ćwiczenia na wzmocnienie kolan Ćwiczenia na wzmocnienie kolan – poradnik dla aktywnych Wzmocnienie kolan jest niezwykle istotne dla utrzymania zdrowia i sprawności fizycznej.

Czytaj więcej »

cwiczenia 8 miesiac ciazy

Znaleziony temat: cwiczenia 8 miesiac ciazy Poradnik: Jak być aktywną w 8. miesiącu ciąży Ciąża to wyjątkowy okres w życiu każdej kobiety. Wraz z rozwojem

Czytaj więcej »

be active usa

Znaleziony temat: be active usa Jak być aktywnym w USA – poradnik dla wszystkich, którzy chcą schudnąć Jeśli chcesz schudnąć i być aktywnym, to jesteś

Czytaj więcej »

co moda facebook

temat wybrany: co moda facebook „Jak być na bieżąco z modą na Facebooku?” Moda to zjawisko, które zawsze towarzyszy nam w życiu codziennym. W dzisiejszych

Czytaj więcej »

ćwiczenia do matematyki klasa 5

Znaleziony temat: ćwiczenia do matematyki klasa 5 „Ciekawe ćwiczenia do matematyki dla uczniów klasy 5 – poradnik dla aktywnych” Matematyka jest jednym z najważniejszych przedmiotów

Czytaj więcej »

jak zalozyc karte beactive

Znaleziony temat: jak zalozyc karte beactive Jak założyć kartę BeActive i rozpocząć trening z Ewą Chodakowską? Jeśli chcesz schudnąć, poprawić swoją kondycję i wzmocnić mięśnie,

Czytaj więcej »

keto dieta na czym polega

Znaleziony temat: keto dieta na czym polega Keto dieta – poradnik dla aktywnych Jeśli chcesz schudnąć i poprawić swoją kondycję, to z pewnością słyszałeś już

Czytaj więcej »

mody gdzie pobrac

temat wybrany: mody gdzie pobrac Modafinil – kto może stosować ten lek? Modafinil to lek, który jest stosowany w leczeniu zaburzeń snu, takich jak senność

Czytaj więcej »

child to be active

Znaleziony temat: child to be active Jak sprawić, aby dziecko było aktywne: poradnik dla rodziców Aktywność fizyczna jest niezwykle ważna dla prawidłowego rozwoju dziecka. Dzięki

Czytaj więcej »

be active lubliniec

Znaleziony temat: be active lubliniec Jak być aktywnym i zdrowym w Lublińcu – poradnik Jeśli chcesz zadbać o swoje zdrowie i kondycję w Lublińcu, jesteś

Czytaj więcej »

farba do włosów i brody

Znaleziony temat: farba do włosów i brody Farba do włosów i brody Farbowanie włosów i brody to popularna praktyka zarówno wśród kobiet, jak i mężczyzn.

Czytaj więcej »

ćwiczenia 500 kcal

Znaleziony temat: ćwiczenia 500 kcal Jak schudnąć 500 kcal dzięki ćwiczeniom i zdrowej diecie? Chcesz schudnąć, ale nie wiesz od czego zacząć? Dobrze trafiłeś! W

Czytaj więcej »

ćwiczenia mckenziego

Znaleziony temat: ćwiczenia mckenziego Poradnik: Ćwiczenia McKenziego dla aktywnych osób, inspirowane Ewą Chodakowską Jeśli chcesz schudnąć i poprawić swoją kondycję, to dieta i trening są

Czytaj więcej »
Kategorie

pośladki z hantlami

Znaleziony temat: pośladki z hantlami Poradnik: Jak wzmocnić pośladki za pomocą hantli? Jeśli chcesz poprawić wygląd swoich pośladków i wzmocnić je, to świetnie trafiłeś! W

Czytaj więcej »

dieta u brokuła kod

Znaleziony temat: dieta u brokuła kod Jak schudnąć dzięki diecie z brokułami i aktywności fizycznej? Jeśli marzysz o wymarzonej sylwetce i chcesz schudnąć, dieta i

Czytaj więcej »

dieta lekkostrawna jaki chleb

Znaleziony temat: dieta lekkostrawna jaki chleb Poradnik: Dieta lekkostrawna – jak schudnąć i być aktywnym Jeśli marzysz o zrzuceniu kilku zbędnych kilogramów i jednocześnie chcesz

Czytaj więcej »

medycyna kolejowa kraków

Znaleziony temat: medycyna kolejowa kraków Medycyna estetyczna w Krakowie Co to jest medycyna estetyczna? Medycyna estetyczna to dziedzina medycyny, która ma na celu poprawę wyglądu

Czytaj więcej »

trening 45 minut

Znaleziony temat: trening 45 minut „Trening 45 minut z Ewą Chodakowską – poradnikowy przewodnik dla wszystkich, którzy chcą schudnąć i mieć piękne pośladki” Czy marzysz

Czytaj więcej »

cwiczenia posladkow

Znaleziony temat: cwiczenia posladkow Poradnik: Ćwiczenia dla wzmocnienia pośladków Wprowadzenie: Jeśli chcesz mieć jędrne i pięknie wyrzeźbione pośladki, regularne ćwiczenia są kluczowe. W tym poradniku

Czytaj więcej »

legowisko ami play xl

Znaleziony temat: legowisko ami play xl Poradnik: Jak schudnąć i zadbać o swoje pośladki za pomocą legowiska Ami Play XL Jeśli marzysz o smukłej sylwetce

Czytaj więcej »

paralizator szminka

Znaleziony temat: paralizator szminka Paralizator szminka – nowoczesne połączenie estetyki i bezpieczeństwa Paralizator szminka to innowacyjne rozwiązanie, które łączy w sobie funkcje kosmetyczne i ochronne.

Czytaj więcej »

dieta jak rozliczyć

Znaleziony temat: dieta jak rozliczyć Jak skutecznie rozliczyć dietę i osiągnąć wymarzoną sylwetkę? W dzisiejszych czasach coraz więcej osób zwraca uwagę na swoje zdrowie i

Czytaj więcej »