Jak rzeźbić konkretne partie ciała?

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
Pocket
WhatsApp
Jak rzeźbić konkretne partie ciała?

Celem treningu na tzw. rzeźbę jest uwypuklenie mięśni przy jednoczesnej redukcji tkanki tłuszczowej. Ćwiczenia te realizuje się po okresie nabierania masy – stanowią one kolejny etap kształtowania idealnej sylwetki ciała. Treningom siłowym, interwałowym i aerobowym towarzyszy dieta redukcyjna. Jak prawidłowo rzeźbić poszczególne partie ciała?

Barki, korpus i ramiona

Obszar między szyją a ramionami to ważny element zarówno męskiej, jak i kobiecej sylwetki. Ćwiczenia rzeźbiące korpus oraz barki wymagają dźwigania na rękach dużego ciężaru. Taki trening buduje też stabilność, która chroni przed nieoczekiwanymi kontuzjami podczas sesji treningowej. Można to osiągnąć np. poprzez stanie na rękach przy ścianie. W tym celu należy ustawić się w pozycji jak do pompek, a następnie płasko oprzeć stopy na ścianie. Stopniowo sięgać można wyżej, zbliżając do ścian także dłonie. W końcowej fazie ciało powinno ustawić się pionowo.

Klatka piersiowa

Praktycznym ćwiczeniem na wyrzeźbienie klatki piersiowej są pompki. Aby zapewnić pracę wszystkim mięśniom, wskazane jest dołożenie minimalnych zmian układu rąk. W tym celu warto kierować środkowe palce dłoni zgodnie ze wskazówkami zegara na konkretne godziny, rozpoczynając od 3 i 9. Po zrobieniu jednej pompki palce przestawić należy do środka i kontynuować ćwiczenie na kolejnych godzinach – 2 i 10, 1 i 11 itd.

Jak rzeźbić konkretne partie ciała?

 

Łydki

Rzeźbienie łydek wymaga ćwiczeń, które pozwolą mięśniom na kurczenie się i rozciąganie w rozległym zakresie ruchu. Pozwoli to na wzmocnienie łydek zarówno od przodu, jak i od tyłu. Regularny trening tego obszaru sprzyja osiąganiu lepszych efektów podczas wielu ćwiczeń, np. wykroków i wypadów. Najlepszym sposobem na rzeźbę łydek są przysiady z wspięciem. Stopy należy rozstawić na szerokość bioder, a następnie stopniowo wycofać biodra i zejść do przysiadu pełnego. Ciężar nad głowę powinno się wypchać dynamicznie, jednocześnie stając i wysoko wchodząc na palce.

Pośladki

Do rzeźbienia mięśni pośladków najlepiej wykorzystać uchwyty TRX. Ćwiczenie to pozwala na nieustanne utrzymanie pośladków w napięciu, dzięki czemu szybciej ulegają zaokrągleniu. Należy umieścić stopy w uchwytach TRX, a następnie przyjąć pozycję do pompki. Nogi powinny pulsacyjnie rozszerzać się i zbliżać do siebie. Efekty tego ćwiczenia odnotować można bardzo szybko.

Biceps

Sposobem na wyrzeźbienie bicepsów może być uginanie przedramion w klęku. Uniknięcie wsparcia ze strony nóg pozwala na czerpanie niemal całej mocy z rąk. Mięśnie ramion mogą dzięki temu efektownie przebić się na wierzch. Ćwiczenie należy wykonać w klęku ze złączonymi nogami oraz ok. 10 kg ciężarkami w dłoniach. Łokcie powinny być zgięte. Hantle należy przyciągać do klatki, trzymając wnętrza dłoni do siebie. Ciężar najlepiej od razy wypchnąć za głowę, po czym ponownie zgiąć łokcie i powrócić do wyjściowej pozycji.

Jak rzeźbić konkretne partie ciała?

 

Tyły nóg

Tylne części nóg zawierają jedne z największych grup mięśniowych, co przekłada się na wysoki potencjał w kwestii spalania tłuszczu. Partie te trudno jednak rzeźbić przy użyciu zwykłych ciężarów. Lepiej w tym celu sprawdzi się piłka, a także masa własnego ciała. Mostek wykonany na piłce pozwala na zmobilizowanie do pracy praktycznie wszystkich mięśni. Należy położyć się na plecach, opierając stopy na piłce i unosząc biodra. Całe ciało powinno być ustawione w linii prostej przez ok. minutę. Następnie należy przetoczyć stopami piłkę pod pośladki, po czym płynnym i powolnym ruchem wyprostować jedną nogę.

Uda

Wiele sposobów na spalenie tłuszczu z ud poznać można na stronie https://wsibie.edu.pl/. Znajdują się tam również inne artykuły na temat zdrowego stylu życia. Rzeźbieniu ud sprzyjają chociażby przysiady z podpórką. Ćwiczenie to doskonale rozwija mięśnie od kolan do góry. Pięty powinny być ustawione na podwyższeniu, co pozwoli na uzyskanie większej liczby pożądanych mikrouszkodzeń oraz efektywne budowanie mięśni. Pięty oprzeć można np. na talerzach od sztangi, a następnie zejść do przysiadu z wycofaniem bioder. Należy pamiętać, że kolana nie mogą wyprzedzać palców. Na koniec wystarczy wrócić do pozycji stojącej.

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
Pocket
WhatsApp

Never miss any important news. Subscribe to our newsletter.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Na co pomaga olej CBD?

Na co pomaga olej CBD?

Olej CBD to zdobywający coraz większa popularność preparat o charakterze suplementu diety, który cieszy się uznaniem coraz szerszego grona użytkowników często borykających się z różnymi

Czytaj więcej »

chodakowska brzuszki

Znaleziony temat: chodakowska brzuszki „Jak schudnąć z Ewą Chodakowską? Poradnikowy przewodnik dla aktywnych” Ewa Chodakowska od lat jest jedną z najbardziej rozpoznawalnych trenerów fitness w

Czytaj więcej »

chetogenica dieta menu

Znaleziony temat: chetogenica dieta menu Dieta ketogeniczna – jak zacząć i co jeść? Chcesz schudnąć i poprawić swoją kondycję fizyczną? Dieta ketogeniczna może być dla

Czytaj więcej »

plan hold

Znaleziony temat: plan hold Jak schudnąć i mieć piękne pośladki? Praktyczny poradnik Chcesz schudnąć, poprawić swoją kondycję i wyrzeźbić swoje pośladki? Nie wiesz, od czego

Czytaj więcej »

ultrafanatic.pl

Strona: ultrafanatic.pl kategoria tematyczna: Ogólnotematyczny Ultrafanatic.pl to strona internetowa, która skupia się na szeroko pojętej tematyce związanej z pasjami i zainteresowaniami. Nasza witryna oferuje bogatą

Czytaj więcej »

keto dieta tania

Znaleziony temat: keto dieta tania Keto dieta – tania i skuteczna metoda odchudzania Chcąc schudnąć i poprawić swoją kondycję, wiele osób decyduje się na różnego

Czytaj więcej »

plan stołów tablica

Znaleziony temat: plan stołów tablica Poradnik: Jak zacząć zdrowo odżywiać się i regularnie ćwiczyć? Wprowadzenie: Czy marzysz o zdrowym i fit ciele? Chciałbyś schudnąć, poprawić

Czytaj więcej »

dieta z jajek

Znaleziony temat: dieta z jajek Poradnik: Dieta z jajek i aktywność fizyczna Jeśli chcesz schudnąć i poprawić swoją kondycję, dieta z jajek i aktywność fizyczna

Czytaj więcej »

purella chodakowska

Znaleziony temat: purella chodakowska „Jak schudnąć i zadbać o swoje ciało? Poradnikowy przewodnik Ewy Chodakowskiej” Ewa Chodakowska, znana trenerka fitnessu i autorka bestsellerowych poradników, od

Czytaj więcej »

schudłam z ewą chodakowską

Znaleziony temat: schudłam z ewą chodakowską Schudłam z Ewą Chodakowską – poradnikowy artykuł dla osób chcących schudnąć Szukasz skutecznego sposobu na zrzucenie zbędnych kilogramów? Zastanawiasz

Czytaj więcej »

dieta intermittent fasting

Znaleziony temat: dieta intermittent fasting Dieta Intermittent Fasting – jak schudnąć i być aktywnym? Coraz więcej osób zastanawia się, jak skutecznie schudnąć i jednocześnie utrzymać

Czytaj więcej »

gdzie kupić kosmetyki tołpa

temat wybrany: gdzie kupić kosmetyki tołpa Zdrowie jest bez wątpienia jedną z najważniejszych wartości, której powinien strzec każdy człowiek. To ono umożliwia nam prowadzenie aktywnego

Czytaj więcej »

dieta jak rozliczyć

Znaleziony temat: dieta jak rozliczyć Jak skutecznie rozliczyć dietę i osiągnąć wymarzoną sylwetkę? W dzisiejszych czasach coraz więcej osób zwraca uwagę na swoje zdrowie i

Czytaj więcej »