Tematyka pozycjonowania jest bardzo rozbudowana. W branży ciągle trwają zażarte dyskusje na temat rodzajów działań, które przynoszą najlepsze skutki. Dlatego też o wiele łatwiej jest wyróżnić powszechnie popełniane błędy! Z tego artykułu będzie można dowiedzieć się, jak ich uniknąć.
Nie nastawiajmy się na natychmiastowe skutki
U podstaw dużej części błędów w pozycjonowaniu leży krótkowzroczność. Jednym z przykładów są działania nastawione na natychmiastowy efekt, a przy tym bardzo ryzykowne. Można wśród nich wymienić chociażby pozyskiwanie dużej ilości niskiej jakości linków. Owszem, można to zrobić szybko, ale efekt jest odwrotny od zamierzonego! W ten sposób można bowiem zaszkodzić domenie – i to na długi czas.
Pozycjonowanie nie jest jednorazowym działaniem
Opisane powyżej podejście sprawia również, że wiele firm traktuje pozycjonowanie jako działanie jednorazowe. Tymczasem osiągnięcie dobrych wyników w wyszukiwarce nie jest pretekstem do zakończenia współpracy z agencją SEO. Algorytmy wyszukiwarki ulegają bowiem częstym zmianom, przez które uzyskane wyniki można nieoczekiwanie stracić. Dobra agencja SEO pozwoli „przeprowadzić” witrynę przez te dynamiczne zmiany, co jest gwarancją długofalowego sukcesu.
Sprawdźmy, z kim współpracujemy
Wybór agencji SEO powinien być jak najbardziej przemyślanym krokiem. Wiele agencji stosuje bowiem ryzykowne metody w rodzaju wymienionego powyżej pozyskiwania linków niskiej jakości. To nie tylko strata pieniędzy, ale i ryzyko zaszkodzenia domenie na długi czas.
Nie zapominajmy o optymalizacji
Skuteczne SEO nie może istnieć bez optymalizacji strony. Chcąc wypromować witrynę, należy wykonać mniejszą lub większą inwestycję w optymalizację strony pod względem technicznym. Dzięki temu stanie się nie tylko widoczniejsza, ale i bardziej satysfakcjonująca dla użytkowników.
Łączmy różne kanały marketingowe
Pozycjonowanie jest obecnie podstawą marketingu w sieci, jednak na pewno nie jest jego jedyną wartościową metodą. Obecnie mamy dostęp do niezwykle szerokiej gamy kanałów, jeśli chodzi o skuteczny marketing w internecie. Firmy chcące zaistnieć w internecie na pewno nie mogą ograniczać się tylko do jednego!
Warto przy tym zdać sobie sprawę z efektu synergii. Dzięki niemu zastosowane kanały marketingowe nie tylko generują konwersję same w sobie, ale i „nakręcają” skuteczność pozostałych. Dlatego czasami pozornie mało skuteczny kanał marketingowy okazuje się bardzo wartościowy.
Frazy frazom nierówne
Samo uzyskanie dobrych pozycji na dużą ilość zapytań nie jest jedynym elementem sukcesu. Pamiętajmy bowiem, że zapytanie zapytaniu nierówne! Część z nich może bowiem wygenerować dobry ruch, ale nie zwiększyć sprzedaży.
Kluczowe jest pozycjonowanie na frazy, które pomogą wygenerować ruch przekładający się na sprzedaż. Na tym opiera się pozycjonowanie long tail, które zakłada pozycjonowanie na frazy używane przez klientów będących blisko końca ścieżki sprzedażowej. W ramach tej strategii, witryna uzupełniana jest stale o dużą ilość unikalnej treści zawierającej dobrze „sprzedające” słowa kluczowe.
W przygotowaniu artykułu pomocy udzieliła strona nprofit.net/pl.