6 przykazań. Jak zachować młody wygląd.

6 przykazań. Jak zachować młody wygląd.

Każdy człowiek chciałby zachować młodość jak najdłużej. Młody, zdrowy wygląd jest dziś bardzo ważny przede wszystkim dla kobiet, ale i mężczyźni coraz częściej przykładają do niego   wagę. Czy istnieje sprawdzony „eliksir młodości”? Niestety nie, młody wygląd jest efektem wielu czynników takich jak zdrowe odżywianie, aktywność fizyczna czy regularna pielęgnacja.

Co więc możemy zrobić aby został z nami jak najdłużej? Poniżej kilka cennych porad dotyczących skutecznego opóźnienia procesów starzenia.

1. Wysypiaj się.

Od zarania dziejów wiadomo, że sen jest dobry na wszystko. Zapewnienie odpowiedniej ilość snu regeneruje organizm. Ludzie wyspani są mniej zestresowani, sprawniejsi fizycznie, zdrowsi. Sen to same plusy. Jego brak ma niszczycielskie skutki dla organizmu, powoduje tycie i przyczynia się do chorób.

2. Nie denerwuj się

Stres, zgodnie z powiedzeniem „złość piękności szkodzi”, niesie ze sobą opłakane skutki. Przezeń cierpi nie tylko nasza psychika ale i ciało. Nerwy dodają nam lat, odbierają motywację, przyczyniają się do powstawania chorób, obierają chęci. Stres to samo zło – najlepiej więc starać się go unikać lub uczyć się z nim walczyć.

3. Nie pij…

…alkoholu, oczywiście ☺ Przyspiesza on procesy starzenia się, zatrzymuje wodę w organizmie. Wypłukuje z naszego organizmu cenne pierwiastki, ważne nie tylko dla zdrowia, ale i dla wyglądu. Picie alkoholu obciąża pracę wątroby, która odpowiedzialna jest za usuwanie toksyn z organizmu. Ich nadmiar sprawia, że stan naszej skóry ulega znacznemu pogorszeniu, a cera staje się ziemista i matowa.

4. Pij!

Wodę, dużo wody. Organizm to w 60% woda, niestety codziennie tracimy ją w procesach wydalniczych. Z moczem, potem, kałem ubywa jej 1,5 litra w ciągu zaledwie doby. Odpowiednie nawodnienie spowoduje, że nasza skóra będzie wyglądała zdrowiej, nabierze jędrności i elastyczności.

5. Ruszaj się

Powszechnie wiadomo, że wraz z wiekiem nasze mięśnie stają się słabsze, a skóra wiotczeje. Ćwiczenia fizyczne, najlepiej regularne, wzmocnią nasze mięsnie i poprawią kondycję skóry. Aktywność fizyczna to doskonałe źródło pozytywnej energii. Energii, która sprawi nie tylko, że będziemy wyglądali młodziej, ale również poczujemy się młodsi. Co najważniejsze, ćwiczenia nie muszą wiązać się z zakwasami i przemęczeniem. Wystarczy 20 minut codziennego spaceru, żeby nasz organizm odżył.

6. Jedz zdrowo

Zdrowe odżywianie polega na wprowadzeniu do naszej diety produktów świeżych, nieprzetworzonych, nie zawierających konserwantów oraz innego rodzaju chemicznych ulepszaczy. Jedzenie owoców, warzyw, produktów pełnoziarnistych, ryb pozwoli na zrzucenie zbędnych kilogramów i doda energii. Odpowiednio zbilansowana dieta pozwoli dostarczyć do naszego organizmu potrzebnych witamin i składników odżywczych.

Wiadomo, że czasu nie da się oszukać. Czasem nasz bagaż genetyczny może dać się we znaki, ale możemy opóźnić ten proces stosując dobre nawyki i porzucając te złe. Warto jednak zachować pozytywne myślenie – dodatkowo spowoduje, że będziemy mieli więcej chęci to zadbania o siebie i swoje zdrowie.