Najtrudniejszy pierwszy krok!

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
Pocket
WhatsApp
pływanie, siłownia, fitness, bieganie, nordic walking

Basen, siłownia, rower, fitness lub po prostu spacer – nie ważne od czego zaczniesz. Ważne, byś wreszcie wzięła sprawy w swoje ręce i zrobiła coś tylko dla siebie- dla swego zdrowia i urody. Najtrudniej jest zacząć, zrobić pierwszy krok do lepszego samopoczucia. Jednak jest tyle możliwości podjęcia jakiejkolwiek aktywności, że wszelkiemu zwątpieniu, zniechęceniu i brakowi entuzjazmu, musimy powiedzieć stanowcze nie! Jak to zrobić? Przede wszystkim postawić na spokój i rozsądek.

Pewnie każda z nas, ma na swoim koncie, jakąś próbę odchudzania, poprawy kondycji, czy zdrowego odchudzania, która po kilku dniach wyrzeczeń i braku błyskawicznych efektów, kończy się fiaskiem. Podejmując jakąkolwiek pracę nad sobą, warto pamiętać o kilku podstawowych zasadach:

  • nie podejmuj żadnych drastycznych form: diet głodowych, ale i morderczego wysiłku
  • nie oczekuj natychmiastowych rezultatów
  • nie wskakuj na wagę po każdym powrocie z gimnastyki
  • przewartościuj pewne sprawy w swojej głowie: na pierwszym miejscu postaw na zdrowie
  • zadbaj o wsparcie bliskiej osoby, która w chwili zwątpienia przywróci cię „na właściwe tory”
  • nie poddawaj się spadkom nastroju, chwilowym załamaniom
  • nawet, jeśli zdarzy Ci się porażka, nie rezygnuj ze swoich postanowień i wracaj do diety, czy ćwiczeń
  • co dzień rano spójrz w lustru i uśmiechnij się do siebie
  • wybierz aktywność, która najbardziej Ci odpowiada, którą lubisz lub możesz polubić.
 pływanie, siłownia, fitness, bieganie, nordic walking
pływanie, siłownia, fitness, bieganie, nordic walking

Na początek, warto wybrać jedną z form aktywności takich jak pływanie, siłownia, fitness, bieganie, nordic walking lub ćwiczenia pilates. Każda z nich ma zalety, a wybór jednej konkretnej z nich, zależny jest tylko od naszych indywidualnych upodobań i skłonności.
NORDIC WALKING – jest aktywnością odpowiednią dla każdego. Nawet osoby z dużą nadwagą i bardzo słabą kondycją mogą go uprawiać. Tempo marszu jest indywidualne, a dodatkowe podparcie w postaci kijków, odciąża stawy oraz kręgosłup. Nordic Walking uaktywnia wiele partii mięśni. Ważna jest jednak właściwa praca kijkami, dlatego, na początek, warto zasięgnąć rady trenera.

PŁYWANIE – to świetny sposób na zrzucenie zbędnych kilogramów oraz relaks jednocześnie. Pływanie bowiem odpręża i odciąża kręgosłup. Warto jednak pamiętać, że, aby spalać kalorie, musimy pływać co najmniej przez 30 minut. Tempo, jakie sobie narzucimy, nie ma tu tak wielkiego znaczenia. Jeśli jednak i to, to dla nas zbyt wiele, obniżmy nieco poprzeczkę i rozpocznijmy od ćwiczeń lub spacerów w wodzie. Opór wody powoduje wzmożoną pracę naszych mięśni. Zwykły marsz, skręty tułowia, wymachy rąk i nóg, pomogą nam rozruszać i zmobilizować organizm.

SIŁOWNIA – na początek warto poprosić o pomoc instruktora, który dobierze ćwiczenie do naszych indywidualnych możliwości. Podobnie jak w przypadku pływania, ważny jest czas nieprzerwanego ruchu. Ćwiczenia powinnyśmy więc rozpoczynać od co najmniej 30 minut bieżni, rowerka lub steppera, a dopiero potem uzupełniać je ćwiczeniami modelującymi na przyrządach. Taki trening 2 razy w tygodniu, na pewno przyniesie pożądany skutek, a z czasem spowoduje, że nie będziemy umiały się bez niego obejść.

BIEGANIE – to aktywność przynosząca efekty najszybciej. Wymaga jednak pewnej formy i sprawności fizycznej. Jeśli decydujemy się rozpocząć bieganie, warto zacząć od truchtu. Jak zwykle, ważniejszy niż tempo biegu, jest czas -minimum 30 minut ciągłego ruchu. Przed rozpoczęciem biegu, należy pamiętać o rozgrzewce, rozruszaniu stawów i mięśni, by nie nabawić się kontuzji.

FITNESS – jeśli decydujemy się na tę formę aktywności, warto wybrać najpierw ćwiczenia typu TBC. To ćwiczenie wpływające na wszystkie partie mięśni, prowadzone w umiarkowanym tempie. Poprawiają one wytrzymałość i wydolność organizmu i pozwalają na spalanie tkanki tłuszczowej. Kiedy nasz organizm nieco oswoi się z ruchem i wysiłkiem, możemy przerzucić się na któryś z intensywniejszych zestawów ćwiczeń.

PILATES – ćwiczenia te nie należą do najłatwiejszych. Wykonuje się je powoli, przy odpowiednim oddychaniu. Angażują one wiele partii mięśni. Jeśli uprawiamy je regularnie, nasze ciało rozciąga się, ujędrnia i uelastycznia. Chcąc spalać tkankę tłuszczową należy je jednak połączyć z intensywniejszym wysiłkiem np. pływaniem lub bieganiem.

Pamiętajmy, że ruch to pierwszy krok na drodze do zdrowego, długiego i satysfakcjonującego życia. A skoro, pierwszy krok jest najtrudniejszy, pozostaje man wierzyć, że potem będzie już tylko łatwiej.

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
Pocket
WhatsApp

Never miss any important news. Subscribe to our newsletter.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

be active wycieczki

Znaleziony temat: be active wycieczki Jak schudnąć i zadbać o swoje ciało? Poradnik Ewy Chodakowskiej Marzysz o szczupłej sylwetce i jędrnych pośladkach? Chcesz w końcu

Czytaj więcej »
Charakterystyczne dla tego rodzaju skóry jest zaczerwienienie w okolicach policzków

Maseczki do cery naczynkowej

Chyba nikt nie ma wątpliwości co do tego, że cera naczynkowa wymaga specjalnego traktowania i wyjątkowo delikatnej pielęgnacji. Charakterystyczne dla tego rodzaju skóry jest zaczerwienienie

Czytaj więcej »

ćwiczenia grafomotoryczne

Znaleziony temat: ćwiczenia grafomotoryczne Poradnik: Ćwiczenia grafomotoryczne dla aktywnych W dzisiejszych czasach dbanie o swoje zdrowie i kondycję fizyczną jest niezwykle istotne. Coraz więcej osób

Czytaj więcej »

zdrowe stawy leczenie dietą

Znaleziony temat: zdrowe stawy leczenie dietą Zdrowe stawy – leczenie dietą i aktywnością fizyczną Zdrowe stawy są niezwykle ważne dla naszego codziennego funkcjonowania. Niestety, wiele

Czytaj więcej »

lesson plan

Znaleziony temat: lesson plan Jak schudnąć i zadbać o swoje ciało? Oto poradnik dla wszystkich, którzy chcą być aktywni i zdrowi. W artykule tym skupimy

Czytaj więcej »

bubble tv

Znaleziony temat: bubble tv Jak schudnąć i poprawić kondycję fizyczną za pomocą treningu i diety? Czy marzysz o smukłej sylwetce i zdrowym ciele? Jeśli tak,

Czytaj więcej »

Trzygodzinne wakacje?

Nadeszło lato. Sezon urlopowy trwa w najlepsze. Wielu z nas od dawna zaplanowało letnie wyjazdy. Są jednak i tacy, którzy pozwolą sobie jedynie na krótki

Czytaj więcej »

trening do szpagatu

Znaleziony temat: trening do szpagatu Jak osiągnąć szpagat? Poradnik treningowy dla początkujących Szpagat to jedno z najbardziej imponujących i wymagających ćwiczeń, które można wykonać. Nie

Czytaj więcej »

dieta redukcyjna na rzezbe

Znaleziony temat: dieta redukcyjna na rzezbe Dieta redukcyjna na rzeźbę – jak schudnąć i być aktywnym Chcąc osiągnąć wymarzoną sylwetkę, wiele osób decyduje się na

Czytaj więcej »

w amazonii ćwiczenia

Znaleziony temat: w amazonii ćwiczenia Jak schudnąć i zadbać o swoje ciało – poradnik W dzisiejszych czasach coraz większą uwagę przykładamy do naszego wyglądu i

Czytaj więcej »

pośladki z obciążeniem

Znaleziony temat: pośladki z obciążeniem Jak zbudować piękne i jędrne pośladki? Poradnik dla wszystkich, którzy pragną osiągnąć wymarzoną sylwetkę! W dzisiejszych czasach troska o naszą

Czytaj więcej »

diet plan

Znaleziony temat: diet plan Jak schudnąć i poprawić swoją kondycję? Oto poradnik dla Ciebie! Jeśli marzysz o tym, aby schudnąć i poprawić swoją kondycję, to

Czytaj więcej »

jakie ćwiczenia

Znaleziony temat: jakie ćwiczenia Jak schudnąć i ujędrnić pośladki? Poradnik treningowy z Ewą Chodakowską Marzysz o idealnie wymodelowanych pośladkach? Chcesz schudnąć i jednocześnie ujędrnić tę

Czytaj więcej »
wzmacnia i zwęża naczynka, niweluje przedwczesne oznaki starzenia skóry

Maseczka oczarowa

Do wykonania maseczki potrzebne są następujące składniki: 20 g. suszonych liści oczaru, świetlik lakowy, proszek agar-agar i borax. Wszystkie składniki mieszamy i zalewamy wrzątkiem, studzimy

Czytaj więcej »

ćwiczenia chodakowska

Znaleziony temat: ćwiczenia chodakowska Poradnikowy artykuł: „Jak schudnąć i poprawić kondycję dzięki ćwiczeniom Ewy Chodakowskiej” Jeśli chcesz schudnąć, poprawić swoją kondycję i wzmocnić mięśnie, to

Czytaj więcej »