Posiadasz własną klinikę medycyny estetycznej? Zastanawiasz się, co zrobić, by Twoi klienci byli zadowoleni z usług i dobrze czuli się w klinice? Dowiedz się, na co najczęściej zwracają odwiedzający uwagę podczas pierwszej wizyty w gabinecie medycyny estetycznej.
Table of Contents
ToggleDoświadczenie i profesjonalizm
Pierwszy raz do kliniki medycyny estetycznej wybierają się osoby głównie po to, by dowiedzieć się więcej szczegółów dotyczących danego zabiegu. Wizyta powinna opierać się na rzetelnym wywiadzie lekarskim. Ważne, byś jako specjalista zapytał o wszystkie istotne aspekty zdrowotne z życia klientki bądź klienta. W rozmowie z pacjentami należy być cierpliwym w odpowiadaniu na pojawiające się pytania i wątpliwości. Przyjazne nastawienie i uśmiech pozwolą na stworzenie spokojnej i pozbawionej stresu atmosfery.
Preparaty
Klienci powinni zostać poinformowani nie tylko o przebiegu wizyty, ale także ewentualnych powikłaniach. Ważne jest także, żeby przedstawić skład i działanie wszelkich niezbędnych do zabiegu preparatów i substancji. Jeżeli istnieje taka możliwość można je pokazać, by klienci mogli sami przekonać się o ich zawartości. Najlepiej, by były one w oryginalnych opakowaniach z widoczną nazwą i oznaczeniami. Klienci poczują się, że niczego przed nimi nie ukrywasz. Będą czuli, że mogą Ci zaufać.
Certyfikaty
Twoi klienci w gabinecie medycyny estetycznej powinni czuć się przede wszystkim bezpiecznie. Miła atmosfera, merytoryczna rozmowa to jednak nie wszystko. Zadbaj, by na ścianach Twojej kliniki, w widocznych miejscach widniały certyfikaty i nagrody potwierdzające Twoje umiejętności. Nie przesadzaj jednak z ich liczbą. Zrób selekcję i wywieś tylko te, które są najbardziej wartościowe.
Higiena i czystość
Każda klinika oferująca zabiegi medyczne powinna cechować się czystością i estetyką. Pierwsza zasada to przede wszystkim higiena. Zawsze dbaj o odpowiednią dezynfekcję i sterylizację na oczach klienta. Zwróć również uwagę na odpowiedni strój do pracy – uniformy medyczne bez względu na okoliczności powinny być czyste i schludne.
Kultura osobista
Kluczem do sukcesu jest oczywiście traktowanie pacjenta z szacunkiem. Najlepiej jest mówić swobodnym językiem, unikać nadmiaru specjalistycznego słownictwa lub dokładnie je tłumaczyć. Ludzie często boją się pytać i dociekać. Często odczuwają wstyd, że czegoś nie wiedzą, a powinni. Jeżeli język jakim się komunikujesz będzie prosty i zrozumiały to przełamiesz granicę i pacjent zacznie Ci ufać. Liczy się także komunikacja poza kliniką – możesz wysłać wiadomość z przypomnieniem o wizycie albo zapytać o samopoczucie po zabiegu.
Wnętrze
Ważnym elementem jest też wystrój wnętrza Twojej kliniki. Dobrze sprawdzają się otwarte przestrzenie z dużą ilością światła. Kolory ścian nie powinny być przytłaczające. Najlepiej, by był biały bądź pastelowy. To samo tyczy się dodatków. W tym wypadku im mniej tym lepiej – klienci nie będą czuli się atakowani nadmiarem bodźców. Dla oczekujących na wizytę warto przygotować poczekalnię z wygodnymi sofami. Profesjonalizmu Twojej klinice doda też jednakowy ubiór pracowników np. ekskluzywna odzież medyczna w takim samym fasonie bądź kolorze. Tego rodzaju uniform do pracy sprawi, że będziesz najlepszą wizytówką swojej kliniki.
Strona Internetowa
Nie da się ukryć, że większość informacji na tematy medyczne najczęściej wyszukiwane są w Internecie. Jeżeli Twoja klinika nie posiada strony internetowej, to najwyższy czas to zmienić. Chcąc dowiedzieć się co klientki sądzą o Twojej klinice, poczytaj internetowe fora. Na tej podstawie zastanów się nad tym co możesz jeszcze zmienić i ulepszyć.