Trudne początki firmy – jak przebić się do świadomości klienta?

Trudne początki firmy – jak przebić się do świadomości klienta?

Na otwarcie własnej firmy decyduje się w naszym kraju coraz więcej osób. W jaki jednak skuteczny sposób można zdobyć pierwszych klientów? Możliwości dotarcia do klientów ze swoją ofertą jest naprawdę mnóstwo. Nie wszystkie należą to bardzo kosztownych, wszystkie jednak są naprawdę skuteczne.

Trudne początki firmy – jak przebić się do świadomości klienta?

Poczta pantoflowa

W świetle różnych badań okazuje się, że jednym z bardziej skutecznych sposobów na to, aby ze swoją ofertą dotrzeć do klientów jest po prostu poczta pantoflowa. O tym, że właśnie ruszyliśmy ze swoją firmą naprawdę warto poinformować znajomych, rodzinę, przyjaciół. Warto do tego celu wykorzystać również możliwości jakie obecnie daje nam internet. Informację o tym, że wystartowaliśmy jako właściciele firmy można zamieścić na popularnych serwisach społecznościowych – na pewno możemy liczyć na to, że odzew będzie bardzo duży.

Stwórz stronę internetową

Od dawna mówi się, że firma, która jest nieobecna w internecie nie istnieje. Startując ze swoim biznesem zadbaj więc o stworzenie profesjonalnej strony www. Powinna ona wyróżniać się atrakcyjną szatą graficzną i niebanalną formą. Nie może także zabraknąć na niej pożytecznych dla klienta treści. Warto zastanowić się również nad pozycjonowaniem strony tak, aby po wpisaniu w wyszukiwarkę jej nazwy czy fraz kluczowych zawierających oferowane przez nas produkty, firma znalazła się na wysokiej pozycji pierwszej strony wyszukiwarki.

Szyld

Siedziba firmy musi zostać wyraźnie oznaczona. Jeśli nie zadbamy o to, aby przed wejściem do nie nie znalazł się interesujący, zwracający uwagę szyld, nie liczmy na to, że będziemy mieli wielu klientów. Wielu przechodząc obok nawet jej nie zauważy i minie ją obojętnie. Warto zadbać również o to, aby w bliskim sąsiedztwie siedziby firmy znalazł się atrakcyjny baner reklamowy. Koniecznie trzeba pamiętać o tym, aby nie zabrakło na nim adresu firmy (także adresu strony www). Rozwiązaniem stosowanym ostatnio bardzo często jest ustawianie potykaczy, które mają dodatkowo kieszonkę na foldery lub ulotki. Potykacze są rozwiązaniem bardzo popularnym, które może zostać wykorzystane praktycznie przez wszystkich przedsiębiorców niezależnie od tego, w jakiej branży działają.

Reklama w lokalnych mediach

Bardzo dobrym pomysłem na dotarcie do klientów jest zamieszczenie reklamy w lokalnych mediach. Wydawane na szczeblu lokalnym gazety są idealne do tego, aby zaprezentować w nich nową otwartą restaurację, salon fryzjerski czy nowy sklep. Reklamę można zamówić również w regionalnej stacji radiowej czy telewizyjnej.

Zamów ulotki

To forma reklamy, która jest stosunkowo tania, ale za to bardzo skuteczna. Otwierając nowy punkt usługowy, restaurację czy sklep na pewno warto wydrukować ulotki z tym jednak, że powinny one być dla odbiorców atrakcyjne. Warto też pamiętać o tym, że w przypadku ulotek liczy się nie tylko ich szata graficzna, ale także grubość papieru, na którym zostaną wydrukowane. Im jakość papieru będzie lepsza, tym druk ulotki będzie bardziej kosztowny. Dla firmy, która dopiero startuje, może to być zbyt dużym wydatkiem.

Artykuł powstał przy współpracy z infobrokering.com.pl