Zdrowa dieta oparta o naturę

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
Pocket
WhatsApp

W zdrowym ciele zdrowy duch – jak głosi mądre przysłowie. To prawda. Kondycja naszego wnętrza pozostaje w dużej mierze zależna od tego, jak czujemy się we własnym ciele. Dla ciała z kolei jednym z istotniejszych warunków zdrowia i ogólnego dobrostanu jest dieta. Często nie zdajemy sobie sprawy z tego, że nasze problemy ze skórą, włosami, trawieniem, czy sercem, są pochodną złego odżywiania. Zanim zaczniemy sięgać po farmaceutyki, mające poprawić nasze samopoczucie i jakość życia, być może warto przyjrzeć się swemu jadłospisowi i upewnić się, że na pewno niczego w nim nie brakuje. Czego zatem nie możemy pominąć w zdrowej, zbilansowanej diecie, zapewniającej zdrowie?


BŁONNIK – wydaje się być absolutną podstawą każdego jadłospisu. Jest niezbędny zarówno młodym jak i starszym organizmem. Właściwa ilość błonnika sprzyja normalizacji procesów trawiennych oraz regulacji poziomu glukozy i cholesterolu. Najwięcej błonnika zawierają warzywa i owoce, ale również produkty pełnoziarniste.

owoce warz
WAPŃ – jego niedobory to prosta droga do chorób zębów oraz układu kostnego. Wapń, jako podstawowy budulec tkanki kostnej jest potrzebny zwłaszcza dzieciom w fazie rozwoju oraz osobom starszym, u których jego niedobory mogą objawiać się wieloma uciążliwymi chorobami, takimi jak chociażby osteoporoza. Znajduje się on przede wszystkim w mleku oraz produktach od niego  pochodnych.

glass-of-milk
MAGNEZ – odpowiedzialny za dobre funkcjonowanie układu sercowo-naczyniowego oraz nerwowego. Jest doskonałym uzupełnieniem diety osób narażonych na stres. Znaleźć możemy go zwłaszcza w roślinach strączkowych, orzechach i produktach pełnoziarnistych. Jeśli nasza dieta jest uboga w tego rodzaju produkty, najwyższy czas, by to zmienić.

nuts
WITAMINA D – zwykliśmy sądzić, że należy ją uzupełniać tylko w diecie niemowląt. Okazuje się jednak, że ten element, niezbędny dla układu kostnego i sercowo-naczyniowego, jest ważny dla nas wszystkich. W naszej strefie klimatycznej powinniśmy dbać o nią zwłaszcza w okresie jesienno-zimowym. Zaleca się by zażywały ją też wszystkie osoby po ukończeniu 65 roku życia.

witamina_d
KWASY OMEGA-3 – w ostatnich latach wiele się mówi o nich i o ich wpływie na ludzki organizm. Są pożyteczne zwłaszcza dla układu kostno-stawowego, krążenia, nerwowego oraz na ogólnie pojętej odporności organizmu. Duża ilość kwasów omega zawarta jest w rybach morskich, których wciąż jest zbyt mało w naszej diecie. Warto by pamiętały o tym zwłaszcza osoby z grupy podwyższonego ryzyka chorób serca i układu krążenia.

fish
Oczywiście lista produktów mogłaby być o wiele dłuższa. Pozostaje więc apelować do wszystkich, byśmy świadomie jedli i świadomie wybierali produkty odpowiednie dla nas. Wysiłek z tym związany wydaje się być stosunkowo niewielką ceną za zdrowie i dobre samopoczucie, o świetnym wyglądzie nie wspominając.

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
Pocket
WhatsApp

Never miss any important news. Subscribe to our newsletter.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Gotowe jadłospisy dr Bardadyna są dostępne w czterech wariantach: 800, 1200, 1600 lub 2000 kcal

Dieta strukturalna

Jeśli sądziliście, że weekend to czas najlepszy na oderwanie od pracy, nadrobienie zaległości z całego tygodnia, czy po prostu błogie lenistwo, być może macie rację.

Czytaj więcej »

kosmetyczne jaki vat

temat wybrany: kosmetyczne jaki vat Kosmetyki towarzyszą nam na co dzień i stanowią ważny element naszej pielęgnacji oraz dbania o urodę. Jednakże, nie każdy wie,

Czytaj więcej »

qka eshte keto dieta

Znaleziony temat: qka eshte keto dieta Jak zacząć keto dietę i aktywność fizyczną według Ewy Chodakowskiej Jeśli chcesz schudnąć i poprawić swoją kondycję fizyczną, dieta

Czytaj więcej »

deska na brzuch

Znaleziony temat: deska na brzuch Jak schudnąć i wyrzeźbić pośladki za pomocą deski na brzuch? Jeśli chcesz schudnąć i wyrzeźbić swoje pośladki, warto wprowadzić do

Czytaj więcej »

jak efektywnie schudnąć ćwiczenia

Znaleziony temat: jak efektywnie schudnąć ćwiczenia Jak efektywnie schudnąć – poradnikowy przewodnik dla wszystkich, którzy chcą zmienić swoją sylwetkę Marzysz o idealnej sylwetce, ale nie

Czytaj więcej »

ekonomia stosowana ćwiczenia

Znaleziony temat: ekonomia stosowana ćwiczenia „Jak efektywnie schudnąć i ujędrnić pośladki? Poradnik treningowy Ewy Chodakowskiej” Jeśli marzysz o smukłej sylwetce i jędrnych pośladkach, to doskonale

Czytaj więcej »

skąd be active now

Znaleziony temat: skąd be active now Jak być aktywnym teraz? Poradnik dla wszystkich, którzy chcą schudnąć i zadbać o swoje zdrowie W dzisiejszych czasach, kiedy

Czytaj więcej »

jackie moda

temat wybrany: jackie moda Kosmetyki Mary Kay to jedna z najbardziej popularnych marek na rynku kosmetycznym. Przez wiele lat firma ta zdobyła wielu stałych klientów,

Czytaj więcej »

trening na smukłe nogi

Znaleziony temat: trening na smukłe nogi Trening na smukłe nogi – jak osiągnąć wymarzoną sylwetkę? Marzysz o smukłych nogach, które będą prezentować się doskonale w

Czytaj więcej »

dlaczego warto schudnąć

Znaleziony temat: dlaczego warto schudnąć Dlaczego warto schudnąć i jak to zrobić? Poradnik dla aktywnych osób Czy zastanawiałeś się kiedyś, dlaczego warto schudnąć? Odpowiedź na

Czytaj więcej »

skalpel 2 chodakowska

Znaleziony temat: skalpel 2 chodakowska Jak schudnąć i poprawić kondycję z Ewą Chodakowską Marzysz o smukłej sylwetce i lepszej kondycji? Ewa Chodakowska może Ci w

Czytaj więcej »

trening u waldiego

Znaleziony temat: trening u waldiego Trening u Waldiego – jak schudnąć i zadbać o swoje pośladki? Jeśli chcesz schudnąć, zadbać o swoją sylwetkę i wyrzeźbić

Czytaj więcej »

przetworzone jedzenie

Znaleziony temat: przetworzone jedzenie Jak skutecznie schudnąć i zadbać o swoją sylwetkę? Odpowiedzią na to pytanie jest połączenie zdrowej diety i regularnej aktywności fizycznej. Jednym

Czytaj więcej »